Wednesday, June 2, 2010

Israel is Not Real

Assalamualaikum,

Isu Israel Palestine ni memang dah lame. Sejak aku belom lahir ke muka bumi lagi, bumi palestine tu dah bergolak. Sampai sekarang pon tak selesai lagi. Ape yang Si Israel ni mau dari Palestine pon aku tak tahu. Tak cukup dengan Palestine, negara laen pon die nak bikin onar. Kapal Mavi Marmara yang dalam perjalanan menghantar bantuan ke Gaza pon diserang nye. Lebih teruk 12 warganegara Malaysia pon terlibat. Dan sekarang dalam tawanan pihak tentera Israel.

Sume orang tahu kekejaman tentera Zionis nih. Dari merobohkan penempatan Palestine kat Semenanjung Gaza yang sah2 milik penduduk Palestine, membunuh orang awam hingga sanggup menggunakan bom fosforus ke atas civilian. Padahal memang dah termaktub dalam Perjanjian Geneva penggunaan bom fosforus ke atas civilian adalah dilarang.

Aku harap 12 warganegara Malaysia yang berada atas kapal tersebut selamat, banyak2 lah kita berdoa dan mengharapkan penyelesaian yang terbaek dari pihak kerajaan malaysia.

This link will be beneficial for the latest update about the condition in Palestine. what we can do for now is to keep praying to Allah the almighty for the sake of Islam. http://palestinkini.info/

Sekian

2 comments: