Tuesday, June 22, 2010

The Perfect Day

Assalamualaikum,

Okey aku nak sambung citer dari aku tido giler2 pas men futsal semalam. Dalam pukul 1430 aku terjaga sebab kne tarik ibu jari kaki ngn mak aku. Kate orang tua2, kalo nak senang kejut orang dari tido. Tarik ibu jari kaki, reason nye roh keluar masok ikot ibu jari kaki. Itu aku tak pasti. Kata aku plak, kalo nak senang kejut orang tido renjis2 air kt muke, kalo takde efek simbah sebaldi trus. Reason nye, aku memang menyampah bile kene kejut cara tu. So aku assume sume orang pon camtu gak la.Hahah

Orite sambung cerita balek yer. Tak lame lepas bangun, aku dapat mesej dari Ayem suh aku book tiket wayang citer 'Karate Kid'. Aku wat bodoh je. Hahah. Then tak lame pastu datang lagi satu mesej. Die dah suh Hadi belikan. Hahah. Dalam hati kate "Yes". Hari Ahad and waktu pon dah petang. So paham2 laa. Aku memang menjangkakan ketibaan lagi satu mesej. Oyeah, 2 3 minit pastu datang lagi mesej. Kate 'Karate Kid' punye tiket wayang dah habes. Tinggal A-Team. Aku layankan saje, tgk cite action n thriller cam bes gak. Dapat tiket kul 945 mlm.

Petang tu sempat kuar ngan mak aku ke Ria Moda ngn Nagoya. Teman die nak cari kain langsir, dah lame tak tukar langsir kate nye. Pancing baek je dah taw nak kuar malam 2 hari berturut2. Kne aa wat baek skit. Hakhak. Hasel gak aa pencarian selama 3 jam tu. Kain langsir yang diidam2 kan oleh mak aku tidak ditemui.

Pas maghrib Roy dengan Triton nye sampai rumah, stret ke rumah Ayem. Binatang ni nak kuar memang laju je tapi takde transport therefore memang keje kne angkut die je. Hahah. Dah sampai JJ lepak2 tunggu Hadi datang bawak tiket sambil minum2 kat food court. Tepat kul 945 stret masok panggung.

Sepanjang citer tu, kami dok gelak je. Seyes kelakar dan bes citer ni. Aku respek tuan direktor Joe Carnahan sebab boleh gabungkan action dengan comedy. Bagi aku tu sesuatu yang susah. Dari 5 bintang, aku boleh bagi 5 bintang. Tak rugi tengok cite ni. I strongly recommend this movie to those who really like perfect plan or shud I say perfectionist. Liam Nesson mmg sinonim ngn citer2 action ngn serious such as Taken, Schindler's list, Batman Begins n Kingdom of Heaven. Aku tak expect die boleh melakonkan watak yang kelakar jugak. Character2 laen macam Face, B.A ngn Murdock mmg gile2 and macho habes ah. Tak bleh nak citer banyak2. G tgk sendiri!!

Dah 2 3 jam kuar wayang pon stil dok sembang pasal A-Team lagi sambil menikmati oblong kat stall Amzar. Lepak2 situ sampai stall tutop, sambung tgk bola Brazil lawan Ivory Cost plak. Berakhir dengan kemenangan Brazil 3 berbalas 1. Balek rumah, mandi semayang dan trus terbongkang atas katil sampai petang for another day. Great!



http://www.aceshowbiz.com/still/00001074/the_a_team01.html


p/s: baru aku tahu dah penah ade movie The A-Team ni tahun 1983. but with different plot. old skoll.

2 comments:

  1. "aku layankan saje, tgk *thriller* cam bes gak"

    thriller ke trailer? adeyyy..

    tp cite tu mmg semat ah..murdock cool gile matikan enjin helikopter time kne kejar ngan missile..hahaha

    ReplyDelete
  2. haha..sori for the noobnest of the writer.

    Murdock tu mmg giler

    ReplyDelete