Saturday, July 18, 2009

Balik Kampung (sile bace dengan loghat perak bercampur KL)

Kali ini aku menulis dari rumah aku di Ipoh. Rindu bebenor dengan rumah ni aih. Ade le beberapa perubahan skit kat rumah ni. Antaranye:

i) plaster siling dah baru dah
ii)bilik aku yang serabut tu jadi lagi serabut
iii)motor aku dah berhabuk setebal 2 inci
iv)langsir bilik aku dah ditanggalkan
v)meja makan dah dialihkan kedudukannye
vi)lampu bilik air yang biase aku gune tu dah terbakar sepenuhnya

Haish. Rindu bebenor eh dengan kat rumah ni. Tapi ape yang paling aku rindu adalah mak aku. Masakan die pergh sangat nice. Terliur aku nak makan.hehe. Malu plak ckp kat cni. Tapi tu la hakikat nye. Adakah aku anak yang manja.?Ooh, itu terpulang kepada orang untuk menilai nya. Aku rase macam biase je. Tapi ade orang cakap aku nampak cam manja. Termasok le cik Rose.

Tujan aku balek umah ni nak amik moto sbenornye. Nak bawak g KL nun. Senang skit aku nak g keroje kat KLCC tu. Maleh dah aku nak naek bas. Memang le murah tambang die. Tapi nak sampai ke KLCC tu berjanggut aku tido dlm bas tuh. Naek moto 10 minit je. Ade parking free. Minyak pon tak de mkn byk sgt.

Tapi yang merunsingkan aku. Camne le aku nak bawak moto tu ke KL tu. Moto ex5 je. Stended plak tu tak bikin. Lepas ke aku nak bwk sorang2. Silap2 bertolak moto tu sampei ke KL. Dah le lame tak start. Sebulan lebih dok bodoh je kat laman rumah tu. Rase nak amik je prototaip ETP tu yang boleh setat moto gune SMS. WOW! Okey dah terlari tajok. Okey lagi satu care adalah dengan mengepos moto tersebut. tak pe2 malam ni le teman wat solat istikarah. Mudah mudahan diberi petunjuk care mane lebih baek. Aiceh~

Lagi satu plan aku adalah nak g jumpe member aku. Faez atau lebih dikenali dengan 'Tiger'. Slalo balek ipoh same2 dari KL dulu2 time kat skolah. Sekarang tengah blaja kat Ireland dalam jurusan kedoktoran. Baru je balek Malaysia. Tak berkesempatan lagi nak jumpe die. Tapi yang susah nye aku tak de kontek number die nih. Aku comment kat facebook pon tak reply. Tak pe ah. Aku trus je r g rumah die esok. Kejut subuh then ajak kuar. Nak beli berus gigi baru. Dah lame tak gosok gigi sebab tak de berus gigi spare kat rumah. Busuk mulut aku..eeeuuuwww~(gaye pondan)

Lagi satu plan aku adalah untuk tengok Majlis Tilawah peringkat kebangsaan kat UTP secara live. Tapi tak kesampaian kerana malam ni dah majlis penutup. Haha. Tengok kat tv je sudah nye. Wakil Perak menang woi! Kejor Yob Kejor. eh. Alhamdullilah.

Hoho. Banyak btul rancangan aku ni. macam le aku cuti seminggu je sebab kene kuarantin H1N1. Padahal cuti ujung minggu je. Tapi aku rase nak balek ari isnin r. Nak tuang kerja sehari. Haha..Atee, kawan2 tolong le cover aku kalo 'SV' aku cari eh. Nice. Nanti aku cover le untuk korang plak. Camtu le kawan. Kalo korang dah tak tau nak cover sangat cakap aku amik cuti bergaji sehari or demam.

Okey le. Aku nak bersantap jap nih. Amboi sedapnye laok. Ciow.

8 comments:

  1. -You anak manje!! Siyes! siapa xcaye, plz la caye sbb die mmg manje!!

    -eee slame ni x gosok gigi???yucks!

    -rindu bebenorla nk dgr u ckp bhs perak nih.hahah :P

    ReplyDelete
  2. haha..mane ade laa!!

    aah..xgosok gigi pon

    hehe

    ReplyDelete
  3. Tiger datang Malaysia dan terus hibernate. Senyap.

    ReplyDelete
  4. peh..
    stedi laa..
    hehe..
    bile nk kluor lepak kl ngn ak yop??
    hehe..
    (^_^)

    ReplyDelete
  5. haha..belom ag bawak nye yob..sabo2..nnt sampei le tuh

    ReplyDelete
  6. bwk g kl tade hal..
    ak slaluu jek ulang alik kl ngn moto
    tp tayar kne betul2 kompem dlm keadaan baek..
    kang menolak ko tgh highway..

    tiger ade ape kes?snyap sgt..hmm~

    ReplyDelete
  7. ooh..nnt ade mase gerak ngn ko r
    hahah..

    ntah die..kate nye g jalan2 cari makan
    nnt jadi gemok ag r tuh

    ReplyDelete