Tuesday, July 14, 2009

Result oh result

Result sem ni dah keluar. Sistem exam slip utp dah di'upgrade'. Aku boleh tengok. Ade yang tak boleh tgk. Ade yang tak boleh nak login pon(kesian).

Sem ni result aku jatoh skit. Tak dean list(mmg xpenah pon) tapi tak juga damn list. Tak per lah. Memang sesuai dengan 'effort' aku yang tak seberapa.

Pikir nak naek kan pointer dari intern ni lah. Hope dapat 4 flet r(cita2 tinggi walaupon kerja malas). Waktu blaja kat universiti nanti dah susah nak naek kan pointer.

Ade setahun lagi waktu blajar. Plan aku nak amik offshore untuk majoring(sebab ter'bakar' tengok engineer kat department aku tu sume tak de kt ofis, sume dok offshore). Aku suke je kalo bab jalan2 ni. Hahah!!

Pas abes blajar nak kerja dengan PETRONAS. Nak join department yang 'best'. At least ade gak yang aku aplikasikan dari ape aku belajar sepanjang 5 tahun kat utp tu. Kalo tidak sia2 je aku blajar.

Tapi xsemestinya ape yang kite rancang tuh dapat menjadi kenyataan. Mungkin aku tak diterima bekerja dengan PETRONAS nanti. Itu sume takdir tuhan yang maha esa. Bukan kuasa ku.

Yang penting kita kena usaha sebaek yang mungkin untuk menggapai cita2. Usaha, doa dan tawakal tangga kejayaan. Sekian

2 comments:

  1. Menggapai cita2?? huyo0o
    haha.
    u dkt laut sbb amek offshore
    i dkt tanah sbb amek geotech

    kita di 2 dunia berbeza...hohoh

    ReplyDelete
  2. hoho..2 dunia kita berbeza
    yo.yo
    too phat n siti nerhaliza

    ReplyDelete